وعده معاون وزیر درباره قطار سریع‌السیر تهران-اصفهان

مدیرعامل راه‌آهن از برنامه دو خطه کردن ۲۰۰۰ کیلومتر راه آهن در کشور خبر داد و با بیان این‌که ۸۰۰ کیلومتر این خطوط در دولت یازدهم به بهره‌برداری می‌رسد، گفت:‌قطار سریع‌السیر تهران-اصفهان سه سال دیگر به اتمام می‌رسد.
خبرگزاری تسنیم: محسن پورسیدآقایی با بیان این‌که مجموع حمل و نقل بار به قیمت سال 92 انجام می‌شود و این تاثیر مهمی در کنترل تورم داشت، اظهار کرد: این کار باعث جذب بار به سمت راه‌آهن شد، در حوزه مسافری هم قطارهای 5 ستاره تعریف شد و منوط به این‌که مشخصات این قطارها را داشته باشند نرخ بلیت آنها آزاد شود.

وی با بیان این‌که در بخش مسافری بیشتر به کیفیت و ایجاد رقابت اهمیت داده‌ایم، تصریح کرد: امروز تقریبا در همه شرایط دو هفته زودتر می‌توان بلیت قطار در کلاسهای مختلف تهیه کرد.

وی با بیان این‌که مردم اجازه انتخاب دارند،‌افزود:‌در بخش مسافری اندکی کاهش داشته‌ایم و مردم از سواری شخصی استفاده می‌کنند، یعنی اتوبوس‌ها خیلی افت کرده‌اند و راه‌آهن تقریبا ثابت مانده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در بخش مسافری با افزایش سرعت این عقب‌ماندگی را جبران می کنیم در خصوص زیرساخت‌های این هدف گفت:‌ در تهران-مشهد باید خط حتما برقی شود که سرعت آن به 200 کیلومتر و زمان سیر به 6 ساعت می‌رسد و با این کار می‌توانیم از سواری شخصی سبقت بگیریم. در برخی مسیرها جاده خیلی سریعتر از راه‌آهن می‌رسد و مردم ترجیح می‌دهند از سواری استفاده کنند.

پورسیدآقایی با تاکید بر این‌که باید به سمت مسیرهای کوتاه و سرعت بالا برویم تا مردم جذب حمل‌ونقل ریلی شوند، اظهار کرد:‌ در این راستا ال سی قطار سریع‌السیر تهران-اصفهان بازگشایی شده و کارگاه آن فعال است که تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این که فاینانس برقی کردن راه‌آهن تهران-مشهد با چینی‌ها نهایی شده که سرعت را به 200 کیلومتر افزایش می‌دهد، ادامه داد:  در تبریز نیز خط جدید میانه-تبریز در این دولت به اتمام می‌رسد و خط‌آهن تهران-تبریز به 6 ساعت کاهش یافت.

به گفته وی، امروز راه‌آهن کشور یک کارگاه بزرگ عمرانی است و در حال برطرف کردن گلوگوه‌ها هستیم.

وی با بیان این‌که 2000 کیلومتر راه‌آهن در حال دو خطه شدن است،‌گفت: از این میزان بیش از 830 کیلومتر در حال انجام است و منابع آن تامین شده است، 1200 کیلومتر دیگر نیز در دست اقدام است که عملیات اجرایی آن تا پایان امسال آغازمی‌شود.

وی با بیان این‌که مسیرهای تهران-زنجان یکی از این پروژه‌هاست، افزود:‌از بافق به اصفهان نیز در حال دو خطه شدن است،‌ در جنوب اهواز به سربندر به اتمام رسیده،‌همچنین اهواز به اندیمشک در حال دو خطه شدن است.

مدیرعامل راه‌آهن در ادامه با بیان این‌که قطارهای حومه‌ای یکی دیگر از برنامه‌های دولت و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد:‌ادغام وزارت راه و مسکن نشان داد که شهرسازی بدون حمل‌ونقل ریلی مناسب معنا ندارد. اگر حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای خوبی داشته باشیم مردم می‌روند 40 کیلومتر دورتر از شهرها زندگی می‌کنند.

جدیدترین اخبار اقتصادی