مشکلات بانکی،مانعی بر سر راه ایران و عمان

یک مقام اتاق بازرگانی و صنایع عمان در گزارشی از سفر به ایران، با اشاره به اینکه مشکلات بانکی برای انتقال پول هنوز وجود دارد، از «کمبود کشتیرانی سازمان یافته» و هزینه‌های بالا به عنوان «چالش‌های» سرمایه‌گذاری بین دو کشور یاد کرد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از مسقط دیلی، تجار ایرانی و عمانی می‌گویند سرمایه‌گذاری میان 2 کشور تنها از طریق تقویت خطوط کشتیرانی رشد خواهد یافت.

یک گروه 20 نفره از مقامات و تجار شعبه باطنه جنوبی اتاق بازرگانی و صنایع عمان اخیرا به استان اصفهان سفر کرده‌اند. این هیئت، سومین هیئت اتاق بازرگانی و صنایع عمان است که اخیرا از ایران بازدید کرده است.

در گزارش اتاق بازرگانی و صنایع عمان در مورد این سفر آمده است که تجار ایرانی خواستار افزایش خطوط کشتیرانی «از مُسَندَم به بندرعباس» در ایران شده‌اند.

انگ حمود السعدی، رئیس هیئت مدیره شعبه باطنه جنوبی اتاق بازرگانی و صنایع عمان از «کمبود کشتیرانی سازمان یافته» و هزینه‌های بالا به عنوان «چالش‌های» سرمایه‌گذاری (میان دو کشور) یاد کرده است.

شرکت ملی حمل بار عمان، ماه گذشته خدمات کشتیرانی از خساب در مُسَندَم به جزیره قشم ایران راه‌اندازی کرد. در ماه فوریه نیز شرکت ایرانی خدری جهان دریا، یک خط کشتیرانی از بندر سوهار در عمان به بندر شهید رجایی راه‌اندازی کرد.

هرچند تحریم‌های غرب علیه ایران اخیرا برداشته شده است اما انگ السعدی به موضوعاتی در رابطه با انتقال پول اشاره کرده است.

در عین حال، تجار عمانی ابراز امیدواری کردند سرمایه‌گذاری‌های دوجانبه افزایش یابد و تولیدات ایرانی به عمان صادر شود.

بر اساس این گزارش، انگ السعدی از شرکت‌های ایرانی برای سرمایه‌گذاری در دقم دعوت کرد. مقامات دو کشور در مورد فرصت‌های مشترک در بخش‌های سیمان، لوله و سرامیک بحث و گفتگو کردند.

در جریان سفر هیئت عمانی به ایران، این هیئت از کارخانه‌های فولاد، سرامیک و خودروسازی بازدید کردند. همچنین آنها از مرکز سرمایه‌گذاری ایران و اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی اصفهان دیدن کردند.

خلفان البحری، مدیر شعبه باطنه جنوبی اتاق بازرگانی و صنایع عمان گفت: «ایران بازار بزرگی است و ما انتظار داریم که روابط تجاری میان 2 کشور تقویت شود.»

جدیدترین اخبار اقتصادی