تصمیم جدید فدراسیون برای تغییر «برند» تیم ملی

مسئول کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال در ابتدا در خصوص تغییر برند البسه تیم ملی به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «شأن و منزلت ایرانی بسیار بالاست به این دلیل باید به شرکت آدیداس به دلیل تأمین البسه تیم ملی فوتبال ایران تبریک گفت ،نه اینکه این تبریک از طرف ما باشد که این شرکت البسه تیم ملی ما را تأمین خواهد کرد.»
روزنامه ایران: پس از آنکه ابتدا قرار شد ملی‌پوشان فوتبال ایران در بازی مرحله اول مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه، لباس کمپانی«آل اشپورت» را به عنوان اسپانسر بر تن کنند و در مرحله دوم مقدماتی و با توجه به قرارداد تیم ملی با کمپانی «جیووا» قرار بر این شد تا لباس تیم ملی توسط این کمپانی ناشناس ایتالیایی تأمین شود اما در نهایت و پس از نقدهای مختلف رسانه‌ای نسبت به کیفیت لباس‌های تیم ملی اعلام شد که کمپانی تأمین‌کننده البسه این تیم در مرحله دوم جام جهانی 2018 تغییر خواهد کرد و در نهایت اعلام شد که لباس تیم ملی در دیدارهای پیش رو توسط کمپانی «آدیداس» تهیه شود تا وضعیت البسه ایرانی‌ها به طور کلی متحول شود. مسئول کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال در ابتدا در خصوص تغییر برند البسه تیم ملی به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «شأن و منزلت ایرانی بسیار بالاست به این دلیل باید به شرکت آدیداس به دلیل تأمین البسه تیم ملی فوتبال ایران تبریک گفت ،نه اینکه این تبریک از طرف ما باشد که این شرکت البسه تیم ملی ما را تأمین خواهد کرد.» امیر عابدینی در خصوص جزئیات توافق با این شرکت می‌افزاید: «ما با این شرکت به توافق نرسیده‌ایم بلکه قرار است ما به عنوان مشتری تعدادی البسه با نام این شرکت را در اختیار تیم ملی قرار دهیم و پس از آن فروردین ماه سال آینده با این شرکت به صورت رسمی قرارداد ببندیم تا البسه تیم ملی توسط این شرکت تولید شود و ملی پوشان با آرم این شرکت معتبر در مسابقات حضور یابند.» او ادامه می‌دهد: «تا فروردین ماه سال آینده قرار است نفرات‌مان برای عقد قرارداد با این شرکت مشخص شود و پس از آن قرارداد کلان فدراسیون فوتبال ایران با این شرکت آلمانی به ثبت برسد. البته در این بین و در این فاصله چند ماهه تا ابتدای سال آینده، کارگروهی تشکیل خواهد شد تا البسه تیم ملی توسط این کارگروه با این کمپانی آلمانی تأمین  شود و در اختیار ملی پوشان قرار گیرد.» پس از توافق فدراسیون فوتبال با شرکت جیووا، نقدهای بسیاری به این شرکت وارد شد و قرار بر این شد تا فدراسیون قراردادش را با این شرکت فسخ کند و مهدی تاج در برنامه نود هم به این موضوع اشاره کرد اما در این بین صحبت از غرامت 3 میلیاردی فدراسیون فوتبال به این شرکت مطرح شد و نگرانی‌هایی به وجود آمد. مسئول کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال در خصوص این موضوع بیان می‌کند: «هیچ نگرانی ای بابت غرامت وجود ندارد چرا که شرکت «جیووا» تا این لحظه تعهداتش را عملی نکرده است. آنها چند روز پیش نمونه دیگری از البسه تیم ملی را به فدراسیون آوردند، نمونه‌ای که به هیچ وجه در حد و اندازه‌های تیم ملی نبود. ملی‌پوشان باید لباس خوب بپوشند و شاید در آینده حتی به سمتی برویم که برندهای داخلی اسپانسر تیم ملی شوند؛ برندهایی که توان رقابت با تولیدات خارجی را داشته باشند.» عابدینی با اشاره به راهکار فدراسیون جهت استفاده از برند «جیووا» در تیم‌های ملی و عدم پرداخت غرامت توسط فدراسیون فوتبال می‌افزاید: «باید با این شرکت به گونه‌ای صلح کنیم، کارمان با شرکت «جیووا» تعطیل نخواهد شد و قرار است تا از این برند برای تأمین البسه تیم‌های بانوان و پایه استفاده کنیم البته به شرطی که این شرکت تولیدات خود را به کیفیت مطلوب برساند.» روز شنبه مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال قول این را نداد که تیم ملی با برند «آدیداس» به مصاف تیم ملی قطر برود. عابدینی در پاسخ به این سؤال که آیا تیم ملی در دیدار مقابل قطر و چین با البسه این شرکت آلمانی به میدان خواهد رفت یا خیر؟ می‌گوید: «قطعاً تیم ملی «آدیداس» خواهد پوشید چرا که این بحث را با محمدرضا ساکت، مدیر تیم‌های ملی تمام کردیم و هزینه آن نیز تأمین شده است.»

جدیدترین اخبار اقتصادی